KTM ETS Ekspres  bermula Ogos, KL-Ipoh dalam 2 jam

Dalam keadaan aliran trafik di lebuhraya yang tak terduga, untuk sampai ke lokasi yang dituju pada waktu yang direncana adakalanya terbantut. Dah la tersekat kat kesesakan trafik di lebuhraya, penat memandu pulak tu. Jadi, apa kata, gunakan pengangkutan awam sebagai alternatif. Ini termasuklah menaiki tren KTMB yang kini telah memperkenalkan perkhidmatan KTM ETS Ekspres bermula Ogos ini untuk laluan Kuala Lumpur-Ipoh yang hanya mengambil masa hanya dua jam perjalanan.

Untuk perkhidmatan sedia ada ETS dari KL Sentral ke Ipoh, ia masih diteruskan dengan mengambil masa perjalanan lebih kurang dua jam 40 minit. Jadi dengan perkhidmatan KTM ETS Ekpres pula, anda dapat menjimatkan masa perjalanan.

“Ini adalah penambahbaikan daripada kami untuk penumpang dari KL ke Ipoh, selaras dengan menaik taraf sistem dan infrastruktur dalam projek Landasan Berkembar Lembah Klang (KVDT) Fasa 1, yang sedang disiapkan secara berperingkat,” kata COO KTMB Mohd Zain Mat Taha di Ipoh semalam.

Bagaimanakah ETS Ekspres dapat menjimatkan masa? Dengan mengurangkan bilangan stesen yang ia berhenti. Jika kita lihat kepada jadualnya, tren yang lebih laju melangkau bandar seperti Sungai Buloh, Tanjung Malim, Kampar dan Batu Gajah. Di mana, selepas KL Sentral dan Kuala Lumpur (stesen kereta api lama), tren akan terus bergerak ke Ipoh tanpa hentian lain.

Selain laluan KL-Ipoh yang sangat popular, terdapat juga tren ETS Ekspres dari KL Sentral ke Butterworth (tiga jam 30 minit) dan Padang Besar (empat jam 50 minit). Dengan dua perkhidmatan ETS Ekspres ke ketiga-tiga destinasi, menjadikannya sejumlah enam perkhidmatan tambahan selain daripada jumlah semasa sebanyak 32 perjalanan. Tiket untuk ETS Ekspres ini telah pun dibuka untuk jualan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.





Source link